Van poten tot lekker eten

Nadat de kinderen van groep 7,8 in het voorjaar de aardappels hadden gepoot, konden we dinsdag de oogst binnenhalen. Vandaag hebben alle kinderen van groep 1 tot en met 6 er heerlijke smashed potatoes van gemaakt. Ook de rozemarijn was uit onze eigen tuin. Daarna was het heerlijk smullen. Er is geen kruimel overgebleven!😋

Mierenhotel

Groep 4 heeft vandaag een mierenhotel gemaakt. Met een lekkere klodder jam hopen we dat de mieren zich thuis zullen voelen. Volgende week bekijken we of dit gelukt is.

Wandel3daagse 2024!

Ook dit jaar doen wij weer mee!!

Trots op ons Groene Plein

We kunnen terugkijken op een geweldige opening van ons Groene plein. Wat heeft iedereen hard gewerkt en wat was het gezellig op de markt. Iedereen die heeft bijgedragen om dit alles mogelijk te maken willen we nogmaals enorm bedanken. Vechtdal TV heeft een mooie reportage gemaakt. Te zien op:

De tijdscapsule

Groep 4 is in het afgelopen thema ver terug gegaan in de tijd. Ze leerden over de oertijd, paleontologie en archeologie. Een opgraving is als een tijdscapsule. Daarom hebben we als afsluiting een eigen tijdscapsule begraven met daarin zaken die in onze tijd belangrijk zijn. Waarover zullen mensen over duizend jaar zich verbazen?

Speelochtend peuters en kleuters

Vandaag was het een gezellige en feestelijke ochtend in school. Speelochtend voor alle peuters en kleuters van de St. Cyriacusschool, Smurf planet en de Baron van Dedem.

Wat hebben de kinderen fijn gespeeld samen! En wat fijn dat de 'grote kinderen' volop hebben geholpen!

Dalton = samenwerken en verantwoordelijk voor jezelf en de ander.

Pieperprijs

In het kader van de nationale buitenlesdag heeft dhr von Martels, gedeputeerde van de provincie Overijssel, met de kinderen de eerste aardappelen gepoot. Groep 7,8 gaat achter de school een stukje grond bewerken om de rest van de aardappels te poten. We verheugen ons nu al op de oogst en het proeven van onze eigen piepers!

Samenwerken en eigenaar

Samen de hoeken inrichten bij het nieuwe thema 'dino's.

Onze kleuters zijn super fanatiek bezig geweest! Wat een betrokkenheid.....nu tijd om in de hoeken te spelen en te leren!

Dat moet gevierd worden!

Paasviering

Vandaag samen Pasen vieren!!

Noeste arbeid

Wat is er vandaag enthousiast en keihard gewerkt door groot en klein! Gezamenlijk werden de rubberen tegels uit de grond gewipt en netjes opgestapeld. Iedereen hielp elkaar een handje. Geweldig hoe deze klus samen is geklaard!